Jag antar utmaningen!

Har antagit bok-utmaningen från Laila

1. Vilken bok läste du senast?
Hemliga pappan (minns inte författaren) Eller, tja jag gjorde ett försök att läsa den i alla fall, men den var så tråkig så jag läste inte klart.

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?

Räknas Tony Pölders skidkatalog?
 
3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Det är väldigt blandat, jag har faktiskt några skidböcker som jag köpt: "Uthållighet", "Träning som gett resultat", "Meningsfulla misstag", "Idrotts nutrition - för bättre prestation". Håller på att gå igenom dem lite grann....


4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
Jag tänker: "Fy fan vad duktigt" om jag läst ett kapitel, eller sett på bilderna.

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?

Intresset styr: alltså skidintresset. Fast jag fick faktiskt en bok på Apoteket när jag köpte tre produkter där senast: "13 dygn i rymden" av Christer Fuglesang.

6. När blir en bok för lång?

Den känns för lång bara jag tittar på den!


7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?

Herregud, engelska....då får det bli en barnbok!

8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?

Jag försöker faktiskt få Laila att läsa boken om Noice, fast jag har inte läst den själv.


9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? I så fall, när ger du upp?

Ja, absolut! Jag kan ge upp en bok redan innnan jag börjat läsa den. Om jag väl börjar läsa börjar jag direkt tänka på något annat, eller ser på bilderna, om det finns några? (Det gör det i alla fall i idrottsböcker)

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?

Idrottsböcker och bibeln är överrepesnterade. Sedan har jag fått ärva väldigt mycket böcker av mormor och morfar. En gång var jag till och med medlem i en bokklubb, men bara för att impa på tjejer....

En av böckerna jag läst, eller försökt att läsa i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0