Värdens sämsta....

....försäkringsbolag, det måste bara vara Moderna Försäkringar. Men vi går tillbaka till augusti när olyckan inträffade. Vi var i Spanien hela familjen och bodde i PT-s lägenhet, som ligger i Torremolinos.
Men en av dagarna så åkte vi till Aqua land, ett gigantiskt stort badparadis som barnen bara älskade. Dock inte jag, det var då som olyckan var framme. Vår fina digitalkamera blev stulen av en fräck tjuv som stal den från bordet som jag satt vid och tittade på familjen som badade för fult.

Nu fyra månader senare så har jag lämnat in alla papper till försäkringsbolaget, polisanmälan, kvitton, bilder på kameran med tillbehör. Bara att göra polisanmälan i Spanien var ett projekt som man inte vill göra om.

I veckan damp det ner ett brev i lådan, jag höll på att få en chock när jag öppnade brevet.
Kameran kostade oss 4 175 kronor förra sommaren, och nu så skulle jag få tillbaka pengar så vi kunde köpa oss en ny kamera. Men blev inte riktigt som vi tänkt oss, för i brevet stod det att dom skulle sätta in hela 300 kronor för kameran. Dom hade värderat det till 1 800 - 1 500 i självrisk så nu återstod endast 300 kr.

Nu fanns det bara ett läge att göra!

1, Ringa och skälla ut dom ( fast det hjälpte inte)

2, Söka ett nytt försäkringsbolag

3, Säga upp det gamla

4, Teckna ett nytt hos Folksam

Men det fanns ett problem till! Det var ett års uppsägningstid hos det gamla. Nu blev jag ännu mer förbannad.

300 spänn för kameran, vilka jävla idioter!

  image169

Kommentarer
Postat av: Laila

Ja, "fy fan" säger jag bara....just med tanke på allt jobb du la ner bara i Spanien på detta med kameran, pratade med poliser som knappt kunde engelska mm...för hela 300 spänn????

2007-12-07 @ 18:18:16
URL: http://lailassida.blogg.se
Postat av: Anonym

pro patria

2007-12-08 @ 01:16:13
Postat av: Joel

Frustrerande så in i Helv*te. Jag lider med dig.

2008-02-01 @ 15:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0